Ausgewählte Veröffentlichungen

Biermann, A., Karbach, J., Spinath, F. M. & Brünken, R. (2018). Gut im Studium – gut in der Schule? Zur Vorhersage der Unterrichtsqualität im Schulpraktikum durch Noten im bildungswissenschaftlichen Studium. Unterrichtswissenschaft, 46(2), 123-139. DOI: 10.1007/s42010-017-0001-9

Kaub, K., Stoll, G., Biermann, A., Spinath, F. M. & Brünken, R. (2014). Interessenkongruenz, Belastungserleben und motivationale Orientierung bei Einsteigern im Lehramtsstudium. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 58 (3), 125-139.

Korbach, A., Brünken, R. & Park, B. (2018). Differentiating different types of cognitive load: A comparison of different measures. Educational Psychological Review, 30, 503-529. DOI 10.1007/s10648-017-9404-8.

Ott, N., Brünken, R., Vogel, M., & Malone, S. (2018). Multiple symbolic representations: The combination of formula and text supports problem solving in the mathematical field of propositional logic. Learning and Instruction, 58(C), 88-105.

Malone, S. & Brünken, R. (2016). The role of ecological validity in hazard perception assessment. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 40, 91-103. doi:10.1016/j.trf.2016.04.008

Park, B., & Brünken, R. (accepted). Secondary task as a measure of cognitive load. In R. Zheng (Ed.), Cognitive load measurement and application: A theoretical framework for meaningful research and practice. (p. 75-92).Routledge.

Stark, L., Malkmus, E., Stark, R., Brünken, R., & Park, B. (2018). Learning-related emotions in multimedia learning: An application of control-value theory. Learning & Instruction, 58, 42-52. doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.05.003