Vorträge Prof. Gröppel-Klein

Vorträge von Prof. Gröppel-Klein

bzw. Mitarbeitern

2018

Vortrag zum Thema „Do Their Values Fit Mine? Analyzing the Importance of Congruence between Consumers' and Retailers' Values” (Kobel) im Rahmen der 11thEuropean ACR Conference, Ghent, Belgium, 21.-23. Juni 2018.

2017

Vortrag zum Thema „The relevance of congruent pictures for the perception and assessment of health claim - results of an eye tracking study ” (Freichel) im Rahmen der 46th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Groningen, Niederlande, 23.05.-27.05.2017.

Vortrag zum Thema „Indirect questioning as an instrument to obtain consumers´ (un)ethical responses in experiments: A comparison with behavioural data” (Spilski) im Rahmen der 46th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Groningen, Niederlande, 23.05.-27.05.2017.

Vortrag zum Thema „Der verhaltenswissenschaftliche Ansatz von Werner Kroeber-Riel“ im Rahmen der 79. Pfingsttagung des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V., St. Gallen, Schweiz, 08.06.2017.

Vortrag zum Thema „The perception of Health Claims at the Point-of-Sale” im Rahmen der 24th EIRASS Conference, Vancouver, Kanada, 25.06.-02.07.2017.

Vortrag zum Thema „Konsumentenverhalten am Point-of-Sale“ beim 14. Verlagsforum der VU Verlagsunion, Breda, Niederlande, 14.09.-15.09.2017.

Gastvortrag im Rahmen eines Seminars an der International University of Monaco (INSEEC Monaco) zum Thema „The investigation of consumer behaviour at the point of sale – a must for retail marketing“, Monaco, 20.09.-23.09.2017.

Vortrag zum Thema „Awareness and Relevance of Health Claims at the Point of Sale” im Rahmen der 45thNorth American Conference of the Association for Consumer Research (ACR), San Diego, USA, 24.10.-29.10.2017.

Vortrag zum Thema „Reducing the Social Desirability Bias of Self-Reported Value Orientation by Measuring Values via a Picture-Based Scale” (Kobel) im Rahmen der 45thNorth American Conference of the Association for Consumer Research (ACR), San Diego, USA, 24.10.-29.10.2017.

Vortrag zum Thema „Unethical Product Returning as a Function of Consumers' Experienced Psychological Distance” (Spilski) im Rahmen der 45thNorth American Conference of the Association for Consumer Research (ACR), San Diego, USA, 24.10.-29.10.2017.

Vortrag zum Thema „Umsatzeinbruch im Saarland durch das Ausbleiben französischer Kundschaft?“ im Rahmen des Handelskongresses, Saarbrücken, 07.11.2017.

Vortrag zum Thema „Altersbilder im Marketing”, Vereinigung Europ`Age Saar-Lor-Lux, 14.11.2017.

Institut für Konsum- und Verhaltensforschung

Lehrstuhl für BWL, insb. Marketing

Universität des Saarlandes
Campus A5 4, 66123 Saarbrücken

Tel.: +49 (0)681/302-2135
Fax: +49 (0)681/302-4370
ikv(at)ikv.uni-saarland.de