02.06.2021

Die Universität vergibt mit Unterstützung der StudienStiftungSaar Deutschlandstipendien

Für ein Deutschlandstipendium in Höhe von 300 Euro monatlich können sich alle Studierenden bewerben, die bei Förderbeginn an der Universität des Saarlandes immatrikuliert sind. Das Stipendium ist vermögens- und einkommensunabhängig und wird nicht beim BAföG angerechnet. Der Förderbeginn für das Jahresstipendium ist im Oktober 2021. Die Bewerbungsphase dauert vom 1. bis 30. Juni. Eine Bewerbung ist ausschließlich über das folgende Online-Bewerberportal möglich: studienstiftungsaar.de

(English version below)

Deutschlandstipendien werden im Rahmen eines Förderprogramms des Bundesministeriums für Bildung und Forschung vergeben. Sie werden je zur Hälfte vom Bund und von privaten Förderern finanziert. Die Stipendien werden zunächst für ein Jahr vergeben. Bei anhaltend guten Leistungen kann die Förderung fortgesetzt werden. Eine Weiterförderung innerhalb der Regelstudienzeit ist möglich, soweit dafür private und öffentliche Fördermittel zur Verfügung stehen und die Förderbedingungen weiterhin erfüllt sind.

Die Stipendiatinnen und Stipendiaten erhalten ein Jahr lang 300 Euro monatlich. Die Leistungen im Studium und in der Schule sind maßgebliche Auswahlkriterien für die  Vergabe des Deutschlandstipendiums. Neben den akademischen oder schulischen Leistungen können ehrenamtliches, gesellschaftliches Engagement sowie der familiäre oder persönliche Hintergrund von Bedeutung sein.

Weitere Informationen: https://studienstiftungsaar.de/

_______________

Saarland University awards Deutschlandstipendium scholarships with the support of the StudienStiftungSaar foundation

To apply you need to be a student enrolled at Saarland University when the scholarship begins. Deutschlandstipendium scholarships are awarded independently of the applicant’s financial circumstances and income and they do not affect any payments received from the central BAföG student loans programme. The scholarship begins in October 2021 and ends in September 2021.

Applications for a Deutschlandstipendium scholarship for Saarland University students must be received in the period  from 1 to 30 June . Applications may only be submitted via the online applications portal administered by StudienStiftungSaar: https://studienstiftungsaar.de/

Deutschlandstipendium scholarships are awarded as part of a support programme from the Federal Ministry of Education and Research (BMBF). Funding for the scholarships is shared equally between the federal government and private donors. The scholarships are initially awarded for a period of one year. If the scholarship holder continues to show good academic performance, funding may be extended. Further funding within the standard period of study is possible provided that both private and public funding is available and that the scholarship criteria continue to be met. Scholarship holders receive 300 Euro a month for one year.

Academic performance, both at university and at school, is a key selection criterion for Deutschlandstipendium scholarships. In addition to the candidate’s academic performance at school and university, the selectors may also take into account voluntary work and/or involvement in community projects and the applicant’s personal or family background.