17.11.2021

Pflicht zum Tragen des Mund-Nasen-Schutzes im Bewegungsverkehr und bei geringem Abstand

Seit dem 15. November gilt an allen Standorten der Universität wieder eine Pflicht zum Tragen des medizinischen Mund-Nasen-Schutzes im Bewegungsverkehr und immer dann, wenn der Abstand von 1,5 m nicht eingehalten werden kann. In Lehrveranstaltungen muss der Mund-Nasen-Schutz während der gesamten Zeit getragen werden, wenn der Abstand zur nächsten Person geringer als 1,5 m ist.

(English version below)

Dozierende dürfen den Mund-Nasen-Schutz während der Veranstaltung abnehmen, solange der Abstand zu den Teilnehmenden 1,5 Meter nicht unterschreitet. Die Hygieneregeln AHA+L gelten ansonsten in allen Bereichen des Alltags weiter.  Bitte beachten Sie auch die weiteren News zu den 3G-Regeln und der Infektionskettennachverfolgung.

Bleiben Sie informiert:

Obligation to wear a face covering whenever moving across campus (i.e. not sitting in your teaching room/meeting room/office) and in case of little physical distance to others

Since 15 November, Saarland University returned to everyone being obliged to wear a personal medical face covering when moving across campus (i.e. not sitting in your teaching room/meeting room/office) and in case distancing yourself from others for at least 1.5 metres is impossible. You must also wear your face covering in teaching rooms if a physical distance of 1.5 metres to others cannot be maintained.

Teaching staff may take off their face covering provided they can keep 1.5 metres distance to others. Hygiene rules, called 'AHA-L' (short for “Abstand halten, Hygiene beachten, im Alltag Maske tragen, regelmäßig lüften”), are valid until further notice just as well. Please also keep yourself informed about Saarland University news regarding the vaccinated, recovered or tested negative (‘3G’) rules as well as those regarding the documentation of potential chains of infection and dealing with infections with COVID-19.

Stay up-to-date via