29.01.2024

Rosenmontag / Shrove Monday

(English version below.)

Liebe Kollegen, liebe Kolleginnen,
für alle Mitarbeitenden der Universität ist der Rosenmontag, 12. Februar 2024, dienstfrei. Dabei muss jeweils die Hälfte der täglichen Arbeitszeit "ausgeglichen” werden. Das heißt:
Beträgt Ihre festgesetzte tägliche Arbeitszeit 8 Stunden, so sind 4 Stunden auszugleichen, arbeiten Sie in der Regel täglich 4 Stunden, so müssen Sie 2 Stunden vor- oder nacharbeiten, usw.

Dear Colleagues,
Rosenmontag
(Shrove Monday, 12th February 2024) is a day off for all university employees, but half of your workday must be compensated for. For example, if your contract stipulates that your workday is eight hours long, four of those hours must be made up. Likewise, if you usually work four hours a day, you must make up for two hours, either beforehand or after the fact, and so on.