Digital Transformation Coaching

Enhancing human-centricity for strategic alignment: The value of coaching in digital transformation
Bauer & Grosse (2024)
Organizations as well as their employees are facing high stakes challenges in ongoing digital transformational processes. Both parties can benefit if human factors are addressed, and an innovation mindset is developed towards a continuous, agile approach towards emerging technologies, thus improving corporate culture, increasing technology acceptance and probability of persistent economic success. This paper presents the preliminary results of a case study of a global leader in mechanical engineering manufacturing employing a coaching approach during their strategic transformation. We highlight how development of individuals and teams through coaching can increase solidarity and positively affect corporate culture during transformational change, resulting in positive economic outcomes. Based on the results of the case study, we propose managerial implications and deduct ideas for future research on successful employee development during change processes to avoid adverse reactions in workforces.

Digital Transformation Coaching - Persönlichkeitsentwicklung als Ergänzung zum Change Management in der Digitalisierung
Bauer, Grosse (2024)
Industry 4.0 Science 40, 2024, 33-40
Digitale Transformationsprozesse unterliegen einer starken Tendenz sich zu verspäten, zu verteuern oder ganz zu scheitern. Das stellt für Unternehmen und deren Belegschaft im globalen Wettbewerb um Marktanteile und neue Geschäftsmodelle ein großes Risiko dar. Mitarbeitende durch menschzentrierte Führungsmethoden mittels eines Coaching-Prozesses während der digitalen Transformation in die Veränderung einzubeziehen, kann Ängste und Widerstände mindern und zu einem Paradigmenwechsel in der Betrachtung der digitalen Transformation selbst führen: als ein agiler Kulturwandel mit hohen Ertragspotenzialen. Dieser Beitrag zeigt, wie Unternehmen mit überschaubarem Aufwand ihr Change Management um Coaching erweitern und so kosteneffizient die Erfolgswahrscheinlichkeit der Innovation und zugleich die Leistungsfähigkeit und Kompetenz ihrer Mitarbeitenden steigern können.