13.09.2023

German language courses for university employees: register now until 1 October

(German version below)

Are you interested in improving your German language skills? Or are you new at the Saarland University and would like to learn or improve your German together with colleagues? The International Study Centre Saar (ISZ Saar) offers you various options, from online language courses to virtual language breaks.

Who may participate?

• all staff members of Saarland University and htw saar as well as doctoral students in an employment relationship,
  • if there is sufficient capacity, staff from UKS Homburg, HfM and HBK saar as well as doctoral students from UKS, if they are employed by Saarland University.

Participation is not possible for staff of affiliated institutes of the university.

Information and registration

Questions?
deutschkurse(at)isz.uni-saarland.de

Haben Sie Interesse, Ihre Sprachkenntnisse in Deutsch zu verbessern? Oder sind Sie neu an der Universität des Saarlandes und möchten gemeinsam mit Kolleginnen und Kollegen die deutsche Sprache lernen oder vertiefen? Das Internationale Studienzentrum Saar (ISZ Saar) bietet Ihnen dafür verschiedene Optionen, von Online-Sprachkursen bis zu virtuellen Sprachpausen.

Mitmachen dürfen:

• alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter der Universität des Saarlandes und der htw saar sowie Doktorandinnen und Doktoranden in einem Beschäftigungsverhältnis mit der UdS,
  • bei freien Plätzen auch Bedienstete von UKS Homburg, HfM und HBK saar sowie Doktoranden des UKS, wenn sie in einem Beschäftigungsverhältnis mit der UdS stehen.

Für Beschäftigte von An-Instituten ist die Teilnahme nicht möglich.

Informationen und Anmeldung

Fragen?